عشق آسمانی من و عزیزتر ازجانم                                                                                      عشق آسمانی من و عزیزتر ازجانم ، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 7 روز سن داره
ثمره ي عشقمون،ريحانهثمره ي عشقمون،ريحانه، تا این لحظه: 8 سال و 11 ماه و 25 روز سن داره

❣نی ﻧﯽ ﺧﻮﺩﻡ❣

توجه به این مطلب مهمه...

1391/7/10 22:41
228 بازدید
اشتراک گذاری

سلام.

ولی و سرپرست بودن در اسلام اگرچه در حد شرع مقدسیک امر اعتباریه(قراردادی) ولی این اعتبار یک اعتبار محض نیست ، بلکه ریشه  در یک امر حقیقی و تکوینی داره که به عالم بالامربوط میشه ، یعنی اصل سرپرستی یک امر اصیل در نزد خداست که این سرپرستی ها و حقولایت هایی که بعضی در این عالم نسبت به بعض دیگر دارد با چیزی مانند ریسمان به آناصل اصیل متصل است.

مثلا وقتی پیغمبری از جانب خدا برای هدایت قومیمیاد ، او می شود ولی و سرپرست قومش. این سرپرستی او یک امر واقعیست و مرتبط باسرپرستی خدای عالمه.

اما نکته اساسی این مقدمات اینه که هر ولی وسرپرستی موظفه با اونهایی که تحت ولایت او هستن به اندازه قدر و فهم خودشون رفتارکنه،و الا اگر قرار باشه ولی و سرپرست به اندازه ای که خودش میفهمه و عقل داره بادیگران رابطه داشته باشه نه تربیتی حاصل میشه و نه اون سرپرست میتونه راهنمای خوبیبرای هدایت دیگران باشه.

پس اصلا این که یک ولی و سرپرست بتونه با افراد تحتحمایتش بنشینه و رابطه درستی با اونها داشته باشه برای او یک کمال محسوب میشه.ازاینجاست که حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله فرمود: مَن كانَ عِندَهُ صَبِیٌ فَلیَتَصابَلَه یعنی هرکس که کودکی کنارش هست باید مثل همون کودکباشه.یعنی در کنار فرزندانمون اگر با اونها همراه بودیم این برای ما کمال محسوبمیشه.

والسلام

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)